Tropisch Zweden

14 juni 2016 - Evje, Noorwegen

Ondertussen zijn we weer enkele weken verder en t wordt weer hoog tijd iets op de blog te zetten. Het Astrid Lindgren park (ofwel Pippi park) was erg leuk! Het is een theaterpark en eigenlijk wisten we niet goed wat ons te wachten stond. In het park stonden 100 huisjes. Uit sommigen kon je glijden met n glijbaan, anderen waren mini huisjes en niet toegankelijk voor volwassenen of waren de huizen waarin de voorstellingen gegeven werden. Annabel had de perfecte leeftijd, want zowel Gijs als ik denken dat je er een kind van een jaar of 7 niet meer gelukkig maakt. Omdat het voorseizoen was, waren er 'slechts' 4 plekken waar theaterstukken te zien waren. Meer dan genoeg in mijn ogen. Zeker omdat er daarnaast nog zoveel te doen was. Annabel vond t geweldig! Het enige wat ze jammer vond, was dat Pippi geen paard opgetild heeft.

Via Vreta Kloster (7 sluizen op een rij met 18 meter verval) naar Stockholm gereden. Het was die dag tropisch heet en hoewel we wel met onze camper in hartje centrum gestaan hebben (en diverse keren tol en parkeergeld betaald hebben) toch na 10 minuten besloten er weg te gaan. De parkeerplaats was zo krap (of onze camper zo groot) dat het onverantwoord was er te blijven staan. Er liep namelijk een fietspad pal achter. Een niet oplettende fietser zou zo tegen onze fietsendrager kunnen rijden. Omdat t tropische weer nog aanhield,  ben ik (Tosca) vanuit een stadje in de buurt de volgende dag per trein terug gegaan naar Stockholm en zijn Gijs en Annabel gaan zwemmen.

De dagen erop bleef t erg warm. Daarom maar veel meren aangedaan; bootje gevaren, zandkastelen gebouwd etc. Volgens mij staat de bbq-teller voor 2016 nu op 7.

In een van de dagen daarop hebben we paar keer getwijfeld of we de grens met Noorwegen wel over waren. We hadden ons meer voorgesteld maar er was  niet veel meer dan een enkele verkeersbord die ons er op wees dat we in Noorwegen waren. Oslo was een erg leuke en gemakkelijk te bereiken stad. Na ons avontuur in hartje Stockholm,  nu voor een camperplek net buiten de stad gekozen op loopafstand van de metro. We werden opgewacht door Jonica en Arjan, vrienden van ons die bezig waren met hun laatste dag van hun rondje Noorwegen. De dagen daarop ons als echte toeristen gedragen en alle highlights gezien.

De topjes en korte broeken zijn door mij ondertussen vervangen in vesten en lange broeken. Bij Gijs natuurlijk niet, want hij draagt van april tot oktober korte broeken. Weer of geen weer. Vandaag hebben we een lummeldagje in Evje om vanaf morgen naar t zuidelijkste puntje van Noorwegen te rijden om vanuit daar 'naar boven' te gaan....

1. Ell:
    14 juni 2016
    BBQ teller op 7...Dat valt me nog tegen...ook hier staat ie al op 4! En ook hier is het mooie weer even het land uit.Regen komt soms met bakken uit de hemel. Temperatuur gaat nog wel..18-20 graden... De foto's zijn leuk en geven een leuke indruk van jullie reis tot nu toe.. Tsja, het is ook wel een bakbeest van een camper om steden me in te gaan. Maar de fiets en of OV lossen dat wel op. Veel plezier, en tot jullie volgende blog.
  2. Noor en Ger:
    Wat een leuk verslag!
  3. Linda Kooi:
    14 juni 2016
    Mooie natuur.. wat zitten we hier toch hutjemutje!! We wachten het volgende verhaal en foto's af!
  4. Rochelle:
    Bofkonten!!!! Xx
  5. Cattelijn:
    14 juni 2016
    Wat bijzonder verhaal. Prachtige foto's En wederom fijn te horen van jullie. Met Telepathie (afgelopen dagen aan jullie extra gedacht en hoera er volgt een verslag. Fijne nachtrust vanuit hier. En goede reis met de momenten plukken die komen mogen. Liefs uit Zonnige Zuiden NL!